Sveriges domstolar: Kräver resning gällande stölden av mina nyfödda barn

Hej, 

Sveriges domstolar har stulit mina nyfödda barn genom att förtala mig i domar –  allt som står i domarna under skäl för avgörande är förtal mot mig. 

Detta handlar om ett mycket grovt och allvarligt brott av Sveriges domstolar mot mig och mina barn. Det startade i October 2016 och pågår fortfarande. 

 Enligt svenska rättsprinciper så är det den som påstår någonting som ska lägga fram bevis för sitt påstående. Det som står under “skäl för avgörande” i kammarrättens domar KR i Sthlm 2017-02-15, 7594-16 samt KR Gbg 2020-04-21, 1398-20: allt i dem är förtal utan några som helst bevis Jag har rätt att kräva att alla lägger fram bevis för sina påståenden eftersom alla påstående är klandervärda och utgör förtal (enligt lagen så ska alla som påstår något klandervärt om någon annan kunna visa att påståendet är sant eller i princip sant annars är det ett förtal).

Här är de 6 grövsta förtalen som står i “skäl för avgörande”:

  1. “A hade en psykos.” – Står i förvaltningsrättens dom under skäl för avgörande undertecknat (2016), 2016-10-10, FR i Stockholm, sida 3, paragraf 4 av Per Eskilsson samt i Solna stads utredning (2016) skriven av socialassistent Linda Schöön (2016)/ Trollhättan stads (2020) utredning skrivna av socialassistent Tina Ekerum.  
  2. “A brast i den fysiska omvårdnaden av Leonore under de 6 dagar hon vistades i hemmet. ” – Står i förvaltningsrättens dom under skäl för avgörande (2020), FR i Gbg, 2020-02-28, s. 7, 2ndra paragrafen/s.8 1a paragrafen undertecknad av Maria Jolfors Detert, samt i Trollhättan stad utredning skriven av Tina Ekerum (2020). 
  3. “A meddelade det sjukhus där hennes son mottog vård att hon motsatte sig den medicinska vård som han av läkare bedömts behöva.“ – Detta står i förvaltningsrättens dom under skäl för avgörande (2016), FR  i Sthlm, 2016-11-16, s.7, 2ndra paragrafen, undertecknat av domare Per Eskilsson, men är dementerat av kammarätten (2017) därefter. 
  4.  “A utsatte sitt barn för stora risker och allvarlig fara då hon valde att lämna förlossningsavdelningen trots att det ofödda barnets hjärtljud då var mycket dåliga.“ – Står i kammarrättens dom under skäl för avgörande  7594-16, (2017), KR i Stockholm (2017), 2017-02-15, s.12, 3de paragrafen, undertecknat av Eva Östman Johansson, Mona Aldestam samt Charlotte Ljungblad. 

 Kommentar till förtalen ovan: 

  • Finns ingen sanning i detta. Har aldrig haft någon psykisk ohälsa. Aldrig haft någon kontakt med psykiatri. Detta är en lögn helt tagen ur luften som inte har någon substans. Jag ger tillstånd att accessa alla mina sjukhusjournaler i syfte att konstatera att det inte finns någon förekomst där jag besökt psykiatri eller att jag träffat någon läkare inom psykiatri. Jag har helt rena sjukhusjournaler. Eftersom all vård enligt lag ska dokumenteras i journalföring är det väldigt lätt att utreda denna lögn. Det ska tilläggas att jag har jobbat inom psykiatri mellan 2000-2010. 
  • Det finns ingen sanning i detta. Detta är fejkat av socialtjänsten flera timmar EFTER kidnappningen av min nyfödda dotter för att FÅ ett skäl att ta min nyfödda dotter från mig. Jag vill att det i en polisutredning ska fastställas att man bröt sig in i mitt hem och kidnappade min 6 dagar gamla dotter FÖRE man överhuvudtaget kunde uttala sig om min fysiska omvårdnad om min dotter och att man flera timmar efter att man hämtat min dotter (vad hände under dessa timmarna?) besöker en sjuksköterska (Emelie Fråstad) som skriver saker som mycket väl skulle kunnat fejkats av antingen sjuksköterskan (lögner) eller fejkats av socialassistenterna. Hur som helt är det helt osant att jag brusit i den fysiska omvårdanden av min dotter – tvärtom så fick hon en utöver det vanliga god fysisk omvårdnad av mig. Jag har mycket bilder och filmer från dessa 6 dagar som styrker det med. På Leonores instagramkonto http://www.instagram.com/leonore.chloe.svanberg har jag laddat upp 32 foton från dessa 6 dagar som talar för sig själva och är ett bevis för att det inte funnits några brister i omvårdnaden av Leonore under dessa 6 dagar – tvärtom. Under dessa 6 dygn spenderade jag 24/7 med Leonore och jag har tagit hand om henne precis som man ska. Jag hade förberett allt i god tid. När de bröt sig in i mitt hem så hade de ett papper (beslut med beslutsmotivering) med sig undertecknat av socialnämndens ordförande i Trollhättan stad Gunnar Andersson – och i detta stod inte ett ord om fysisk omvårdnad. Detta är något som fejkat efteråt för att ha en skäl att stjäla Leonore då man inte hade något annat – och sedan dess har förvaltningsrätten använt detta som ett skäl för att stjäla Leonore. Det är inte heller något som påståtts i fallet med min son eftersom bara träffat honom två timmar sedan han föddes.
  • Det finns ingen sanning i detta. Har aldrig nekat någon av mina barn nödvändig medicinsk vård. Att detta är osant har kammarrätten redan konstaterat (KR i Stockholm (2017), 2017-02-15, s.8, 1a paragrafen). 
  • Det finns ingen sanning i detta och det finns ingen medicinsk undersökning som visar detta. Det finns ingen läkare som skrivit i någon journal varken att mitt ofödda barns hjärtljud var mycket dåliga eller att jag “utsatte mitt barn för stora risker och allvarlig fara då pga att jag valde att lämna förlossningsavdelningen”. Det är socialtjänst/förvaltningsrätt som hittar på detta för att få ett skäl att ta mitt barn.  Jag återvände till förlossningen 48 timmar senare och födde ett fullt friskt barn med en naturlig förlossning i v.40 och hade APGAR 9 vid 20 minuter,. Det står dessutom i förlossningsjournalen att mitt barns fosterljud/hjärtljud var norrmala. Bevis här: https://stulnabebisar.wordpress.com/2023/08/27/journal-nykoping-2016-09-26/  Det ska tilläggas att bara 5 dagar före min son föddes var jag på ultrajudsundersökning. Här är intyg/bevis på det: https://stulenbebis.se/2023/08/27/ultraljudssvar-mamma-mia-2016-09-21/  och här: https://stulnabebisar.wordpress.com/2023/08/26/ultraljudssvar-mamma-mia-2016-09-21/ 

Detta är alltså de fyra grövsta förtalen i domarna i skäl för avgörande. Allt annat är med förtal, men det är mindre grovt. 

 Jag har inte sett min dotter sedan hon kidnappades 6 dagar gammal den 2020-01-10 och vet inte heller sedan dess var hon är eller vem som tar hand om henne – det finns inget som helst lagstöd för att gömma min dotter för mig. Nu vill de förtalande socialassistenterna (som dessutom är helt okända människor för mig) bortadoptera min dotter till för mig okända människor då hon varit kidnappad/stulen i 4 år. Hur man kan kidnappa ett nyfödda barn och hålla barnet kidnappat i fyra år och sedan komma och säga att det är bäst för barnet att fortsätta vara kidnappat? Det är inte enligt svensk lag. Min dotter är kidnappad och varit det sedan hon var 6 dagar gammal och Sveriges domstolar har använt för förtal om mig för att stjäla båda mina barn. Detta handlar enbart om brott mot både mig och mina barn.

Motivet till detta brottet mot mig är avundsjuka. Avundsjuka har även lett till att jag nekats ett jobb sedan jag tog civilingenjörsexamen från Chalmers respektive ekonomie magister examen från Handelshögskolan 2007. 

Jag kräver rättvisa, upprättelse och skadestånd för det jag och mina barn blivit utsatta för respektive skadestånd för förlorad arbetsinkomst. Jag har de senaste 10 åren drivit många mål i Sveriges domstolar för att få upprättelse och rättvisa för det jag utsatts för. Mina mål som jag har skickat in till Sveriges domstolar har inte tagits upp. Detta beror med på avundsjuka. 

Till högsta förvaltningsdomstolen: Jag kräver omedelbart resning av de falska domarna som använts för att stjäla mina nyfödda barn. Sveriges domstolar har blint skrivit in alla förtal från socialassistenter i domarna utan att dessa socialassistenter har behövt lägga fram några bevis för sina förtal. Sveriges domstolar får göra om domarna och göra en bevisprövning för alla socialassistenternas förtal. Det är inte min uppgift att motbevisa förtal om mig – oavsett var de kommer från.

Sverige är en demokrati, vilket innebär som det uttrycks i grundlagen Regeringsformen 1:1: all offentlig makt utgår från folket och den offentliga makten utgår från lagarna, ingen i Sverige står över lagen. Ingen har därmed rätt att göra så här mot mig på grund av avundsjuka.  

Anställda på myndigheter ska följa lagen och har ingen rätt att kidnappa mina nyfödda barn p.g.a. avundsjuka. 


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started