“Luftjournalen”

Som nämnts tidigare så har jag aldrig haft någon kontakt med psykiatri. Socialtjänst/förvaltningsrätt har dock kommit med påstående i sina beslut och domar under skäl för avgörande som har med psykiatri att göra. Därför vill jag från början till slut kommentera det.

Detta med psykisk ohälsa kom till min kännedom in i bilden 4 dagar (Fredag 30/9 2016) efter mitt barns födelse. Socialtjänsten i Solna kallade mig till ett möte 4 dagar efter mitt barns födelse, och jag ställde upp på ett möte via telefon för att få reda på vad det handlade om och fick då reda på att det handlade om “oro för mig psykiska hälsa och misstanke om droger”. Jag blev helt chockad då jag aldrig någonsin använt en drog eller haft någon kontakt med psykiatri. Jag hade heller aldrig haft någon tidigare kontakt med socialtjänsten i Solna och aldrig träffat någon av dessa socialassistenter som kallade mig till mötet. Jag svarade att de inte behövde vara oroliga för det och att det inte finns någon substans i det och att jag aldrig provat en drog och aldrig haft kontakt med psykiatri.

Samma dag fattade socialtjänsten i Solna beslut om LVU och kidnappade mitt nyfödda barn.

På Måndagen därpå fick jag papper från förvaltningsrätten. Det var papper som socialtjänsten i Solna skickat in till förvaltningsrätten, ett så kallat “beslut om omedelbart omhändertagande”. I det stod:

“Läkaren misstänkte psykos.” Detta är en mycket allvarlig lögn och det finns ingen som helst sanning i detta och helt tagit ur luften. Socialtjänsten påstår att en förlossningsläkare som heter Ulrika Johannesson har sagt detta – men det är helt osant. Denna Ulrika vet inte ens vem jag är och jag har aldrig träffat denna Ulrika och har till och med stämt Ulrika Johannesson för detta (eftersom förvaltningsrätt vägrade kalla henne till förhör under ed och polis vägrat utreda detta, not: förvaltningsrätten har vägrat att kalla alla personer jag bett dem kalla till att vittna under ed, även sjuksköterskan Emelie Fråstad som påstår i en journalanteckning, som motsäger läkarens tidigare journalanteckning, att inte Leonore skulle vara tvättad, de kallade Emelie Fråstad en gång men då sjukskrev sig Emelie i flera veckor från sitt jobb och sa till domstolen att hon var så sjuk att hon inte ens kunde vittna på telefon och vägrade kalla henne därefter) och Ulrika har svarat att hon aldrig har uttalat detta och inte känner till detta och kan vittna under ed om detta om så behövs.

Det står med “modern hade då fått information om att barnet befarades ha avlidit”. Detta är med en mycket allvarlig lögn och det finns ingen som helst sanning i det. Detta är helt tagit ur luften. Denna information har aldrig skett. Och det finns ingen som helst information om detta i journalen från sjukhusbesöket och enligt patientdatalagen ska all information som lämnas till patient dokumenteras i journal.

Detta är ett så kallat påhittat läkarbesök av socialtjänsten som aldrig ägt rum som socialtjänsten påstår ska ha ägt rum på Söndagen dagen innan William föddes. Men har inte besökt något sjukhus på Söndagen, endast på Fredag 24/9 och på Måndagen 26/9.

Trots att jag skriver detta till förvaltningsrätten – så ignorerar förvaltningsrätten de och skriver under skäl för avgörande:

Denna allvarliga lögn står under skäl för avgörande i förvaltningsrättens dom för att ta mitt nyfödda barn från mig. I övrigt finns det inget annat än det som läggs till grund för skäl för avgörande.

Denna lögnen om “psykos” kommer alltså inte från sjukvården utan från socialtjänsten själv i syfte att ta mitt nyfödda barn från mig – men socialtjänsten fejkat att det kommer från en förlossningsläkare.

Socialtjänsten ville sedan avsäga sig ansvaret för denna lögn och kontaktade för min räkning och utan min vetskap och utan mitt godkännande olika psykiatriska mottagningar i syfte och försök att få dem att hjälpa dem med att frånsäga sig ansvaret för denna lögn.

Samma socialsekreterare som skrivit ovan beslut om omedelbart omhändertagande, Jeanette Hammargren (som jag heller aldrig har träffat) kontaktade för min räkning och utan min vetskap eller mitt godkännande “Psykiatri Nordväst”. Hon uppgav massa lögner som mig som att jag nekade mitt barn nödvändig medicinska vård, har rymt från mitt nyfödda barn etc. Detta gjorde att “Psykiatri Nordväst” upprättade en journal i mitt namn och personnummer och dokumenterade allt var socialtjänsten sa om mig i den. Denna journal kom sedan i händerna på en då ung läkare nyutexaminerad från Rumänien, Benjamin Hasselquist (som inte ens vet vem jag är) och han tog beslut om att efterlysa mig hos polis i början på Oktober-2016 för att polis skulle hämta mig och köra mig till denna psykiatriska klinik. Socialtjänsten sa till läkaren Benjamin att när de fått tag på mig så ska de kontakta socialtjänsten så socialtjänstens syfte var att ljuga långa rader om mig till läkaren. Det var noga uträknat av socialtjänsten och gjort i ett syfte att stjäla mitt nyfödda barn. Allt detta skulle socialtjänsten sedan använda mot mig för att stjäla mitt nyfödda barn från mig. Först 21/12 2016 kom detta till min kännedom genom min advokat som berättade det för mig och jag konktade då kliniken och förklarade för dem hur det låg till och de avskrev då allt. Sjukvården försvarade sig med att de “trodde på de uppgifter de fick till sig eftersom de kom från en myndighet” – sjukvården har alltså blivit lurad av en myndighet, i det här fallet socialtjänsten. Ingen, varken socialassistenter som lämnat uppgifter till denna journal eller någon sjukvårdspersonal som dokumenterat uppgifterna i denna journal, vem ens vem jag är.. Det är en journal som är byggd helt på luft och som är fabricerad i ett syfte.

Dem har jagat mig med lögner, förtal och utpressning för att kunna ta ifrån mig mina lagliga rättigheter till mitt barn. All den dokumentation som socialassistenter har skrivit är rena falsarier och jag har aldrig träffat någon av dessa socialassistenter och de är helt okända för mig. Inte träffat någon från socialtjänsten i Solna, och socialtjänsten i Trollhättan har jag inte träffat innan de bryter sig in i mitt hem och kidnappar min nyfödda dotter.

Det är/var otroligt obehagligt för mig som var utsatt för detta. Jag känner 0 rättssäkerhet (det har även min advokat konstaterat att jag har 0 rättssäkerhet) när det får gå till så här och det är bevisat otaliga gånger att domstolar inte respekterar att lagen även gäller mig (lagen gäller endast mig när det “passar” dom). Detta är en mycket farlig situation för mig och denna farliga situation måste stoppas. Allt detta som hänt sedan 2016 måste utredas innan ordningen är återställd.

Detta påhittade läkarbesök som aldrig ägt rum kommer igen överallt i alla handlingar och dokument från Solna kommun/Trollhättan kommun och domstolar sedan 2016:

Bara i sig att myndigheter och domstolar far en sådan allvarlig lögn om mig är ett grovt brott av dessa myndigheter och domstolar. Att de sedan använder lögnen för att stjäla mitt nyfödda barn är ett ännu värre brott. Att brottsbekämpande verksamheter sedan vägrar att utreda detta gör det till ett ännu värre brott.

Detta besök som det skrivs om nedan av socialtjänsten har alltså aldrig ägt rum och allt är påhittat av socialtjänsten. Jag har inte besökt något sjukhus varken den 25/9 eller före klockan 22 kvällen 26/9. Jag har aldrig träffat någon läkare som heter Ulrika Johannesson. Det finns inget dokumenterat i någon sjukhusjournal om vad som sägs nedan. Denna Agneta Engström vet jag inte heller vem det är annat än att hon ska jobba som socialassistent på socialjouren och inte på stadsdelsförvaltningen i Östermalm. Allt som står i denna anteckning nedan är fabricerat, antingen av socialtjänsten eller något som ringt till socialjänsten och uppgett sig heta Ulrika Johannesson, då Ulrika Johannesson själv nekar till detta. Det är någon annan (okänt vem) som skrivit denna anteckning åt Agneta Engström och den personen kan förvrängt och ha lagt till saker som inte finns i ursprungsanteckningen skriven av Agneta Engström, då någon ursprungsanteckning inte gått att få tag på. Oavsett vem som skrivit det är det osant.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started