Skadeståndsekvationen

  1. X är avdunsjuka på mig – > X vill skada den den är avundsjuk på – > Nekar mig jobb – > Skadeståndsskyldighet för förlorad arbetsinkomst etc.
  2. X är avdunsjuk på mig – > X vill skada den den är avundsjuk på – > Stjäl mina nyfödda barn – > Skadeståndsskyldighet.
  3. Etc.

Detta är förklaringen till allt jag blivit utsatt för.

Det blir väldigt svårt att försvara sig när x arbetar inom offenligt verksamhet (domstol mm), på kommun/myndighet och missbrukar sin offentliga tjänsteställning till att skada mig. Det är ett praktexemplar på “tjänstefel” som lyder under definitionen:

“åsidosättande, av uppsåt, vid myndighetsutövande, av vad som gäller för uppgiften”.

X som gör detta mot mig agerar helt avsiktligt och försåtligt för att skada – agerar med uppsåt i OND TRO. Det centrala är att X agerar i OND TRO – inte i god tro.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started